13 Ağustos 2006 13:41
Boston Tufts Üniversitesi’nden bir grup bilim
adamının, yıllar süren çalışmaları nihayet sonuçlandı. İşte beynimizden daha
iyi yararlanmanın 7 yolu:
Zihin jimnastiğini öğrenin
Regensburg Üniversitesi’nde araştırmayı yöneten Dr. Arne May günde 60 saniye
zihin jimnastiği yapıldığında beyin gücünün arttığını söyledi.
Daha fazla demir alın
King’s College Beslenme Bölümünden Dr. Michael Nelson, 140 öğrenci üzerinde
yaptığı araştırmada, diyetlerinde zengin demir olan öğrencilerin IQ’sunun daha
yüksek olduğunu ortaya çıkardı.
Kahvaltıyı ihmal etmeyin
500 öğrenci üzerinde yapılan bir araştırmada da, kahvaltılarında tahıl türü
yiyecekler veya yumurta ve peynir olan öğrencilerin sabah yapılan sınavlarda
hiç kahvaltı yapmayanlara göre daha yüksek not aldıkları bulundu.
Egzersiz yapın
Exeter Üniversitesi Sağlık Eğitimi bölümünden Angela Balding; 1400 öğrenci
üzerinde yaptığı araştırmada, fiziksel etkinlikte bulunan öğrencilerin
akademik başarılarının arttığını belirtti. Egzersiz yapıldığında beyine daha
fazla oksijen gittiğini, böylece beyin algılamasının ve öğrenme
fonksiyonlarının da arttığını söyledi.
Biraz da hoşunuza giden yiyecekler yiyin
Florida Üniversitesi’nden Profesör David Figlio’nun yönettiği bir araştırmada,
öğle yemeklerinde sevdiği şeyleri (çikolatalı içecekler, bisküvi, pizza gibi)
yiyen öğrencilerin sınavlarda yüksek performans gösterdiği bulundu.
Çilek ve yaban mersini (çay üzümü) yiyin
Boston Tufts Üniversitesi’ndeki bilim adamları yaptıkları son araştırmalarda,
çay üzümünün zengin antioksidan (oksit giderici) içerdiği için en büyük beyin
gıdası olduğunu buldular. Başka bir araştırmada, Maryland Üniversitesi’nden
nörolog Profesör Bernard Rabin, çileğin dondurulmuş haliyle insanlarda beyin
fonksiyonlarını arttırdığını söyledi
Brokoli yiyin
Londra King’s College’de bilim adamları; patates, portakal, elma ve turpun
anti-asetilkolinesteraz ( sinir uçlarında ve kanda bulunan, hidroliz ve
asetilkolini destekleyen bir çeşit enzim) içerdiğini ama brokolinin çok daha
fazla içerdiğini buldular.
http://www.haber3.com/haber.php?haber_id=148498
Ana sayfaya Dön